مودم جیبی-مودم جیبی4G-مودم جیبی,مودم هواویE5577,مودم جیبی-مودم b315-مودمe5577-بهترین مودم جیبی

مودم جیبی-مودم جیبی4G-مودم جیبی وای فای پاوربانک ,,مودم هواویE5577,مودم جیبی-مودم b315-مودمe5577-بهترین مودم جیبی

مودم جیبی-مودم جیبی4G-مودم جیبی,مودم هواویE5577,مودم جیبی-مودم b315-مودمe5577-بهترین مودم جیبی

مودم جیبی-مودم جیبی4G-مودم جیبی وای فای پاوربانک ,,مودم هواویE5577,مودم جیبی-مودم b315-مودمe5577-بهترین مودم جیبی

نظر رانندگان و کارشناسان ABS

ارایه این اطلاعات بسیار به جا ومفید است وامیدوارم ازمعرفی تکنولوژی های نوین در همه ی زمینه ها غافل نشید

نکته منفی در مورد ترمزهای Abs صدای نسبتا شدید آنها در هنگام ترمزگیری روی سطوح بسیار لغزنده است

اصولا ای بی اس هم برای سطوح خیس و هم خشک میتواند طول توقف را کوتاه تر میکند


یکی از مشکلات ABS ترمزگیری بر روی سطوح لغرنده هست
این جمله " باید توجه داشت، در شرایط بحرانی (مواجه شدن با موانع) فورا پدال کلاچ را گرفته و با تمام نیرو به طور مداوم روی پدال ترمز فشار دهید."

در دفترچه راهنمای 206 تیپ 3 که ترمز ABS‌دارد می نویسد که هنگام ترمز بطور مداوم ترمز را قطع و وصل نکنید بلکه آنرا تا آخر فشار دهید عمل قطع و وصل کار سیستم ABS را مختل می کند
باتشکراطلاعات مفیدی بود.
به علت قطع و وصل شدن ترمز در اثر عمل سیستم ABS، طول خط ترمز طولانی تر می شه. اما از قفل شدن چرخها که باعث عدم کنترل پذیری خودرو می شه جلوگیری میکنه.
در ضمن چرا باید صدا بیشتر بشه؟!
خودرو من ترمزabs دارد درچندین مورد ازتصادف حتمی نجات یافته ام
این سیستم از سال 98 در دنیا اجباری شده و از سال 2001 هم ایر بگ اجباری شده..80% خودروهای ما هنوز کمربند ایمنی با ضریب ایمنی بالا ندارند...کو گوش شنوا...
با سلام
چون ضریب اصطکاک قفل نشدن چرخ ها (غلطش ) بیشتر از ضریب اصطکاک لیز خوردن ( لغزش و قفل شدن چرخ) می باشد به همین خاطر خودروی با ترمز ضد قفل abs در فاصله کمتری نسبت به ترمز معمولی در حالت قفل شدن چرخ می ایستد.
با تشکر از مدیریت محترم سایت
البته استفاده از ترمز abs زمانی کاملاً ایمنی و مورد اطمینان است که همه خودروها دارای این سیستم باشند وگرنه در زمان ترمز و توقف سریع ماشین احتمال برخورد خودور پشت سر زیاد است چون ترمز آنها معمولی و ایمنی ندارد. برای افزایش ایمنی باید هزینه کرد و اجبار برای شرکت های سازنده ماشین برای تعبیه ترمز ABS.

منظور از صدای شدید، صدای کشیده شدن لاستیک روی آسفالت نیست. خود سیستم ترمز در این حالت صدایی مثل خرد شدن با صدای بلند دارد
احتمالا منظور نویسنده از "صدای نسبتا شدید" همان صدای قطع و وصل کردن سیستم ترمز است که روی پدال ترمز نیز با ضرباتی زیر پای راننده احساس میشود
در خصوص نظر این دو دوست عزیز ذکر دو مطلب ضروری است:
1- آن دوستی که گفته ترمز ABS صدا ندارد، مشخص است هیچگاه با اتومبیل با ترمز ABS رانندگی نکرده اند. منظور صدایی نیست که از لاستیک یا لنت ترمز بلند شود. بلکه صدایی است که داخل ماشین راننده حس می کند. در حالت عادی که ترمز آ ب اس درگیر نمی شود البته هیچ صدایی نیست. ولی در سطوح لغزنده به محض اینکه ترمز درگیر می شود لرزش شدید روی پدال و صدایی شبیه سابیدن آهن به آهن دارد که چندان مطبوع هم نیست.
2- در خصوص زمان ترمز، آ ب اس زمان و مسافت ترمز را کم نمی کند فقط چرخ را قفل نمی کند. تنها در سطوح بسیار لغزنده مانند یخبندان ممکن است زمان ترمز کمتر از ماشین های دیگر باشد ولی در یخبندان سرعت بالا حتما تصادف ایجاد می کند و هیچ وسیله ای جلودار آن نیست.
با سلام مطلب خیلی خوبی بود
یک نکته ای به نظرم رسید و آن اینکه دوستان عزیز یادشان باشد که ABS معجزه نمیکنه. و به خیال اینکه ماشینشون از این سیستم بهره مند هست هر جور دلشون میخواد رانندگی کنن.اصولا تمام اتومبیلها از ژیان گرفته تا لامبورگینی و... یک خصوصیت مشترک دارن و اونم اینه که سطح تماسشون با جاده فقط لاستیک هست. پس اگر از لاستیکهای درست در ارتباط با آب و هوای منطقه استفاده نکنیم این ترمز کار زیادی انجام نمیده.

-دوستانی که تجربه رانندگی با این ترمز را روی یخ دارن نظر بنده را تائید میکنن و اونجایی که از لاستیک یخ شکن استفاده بشه کارایی این سیستم خودشو نشون میده. به نظرم بد نباشه   در باره خصوصیت لاستیکها برای کاربرانش اطلاعاتی کسب نمایید و دوستان ملاحظه کنند که نوشته هایی رو که روی لاستیکهای خودروشون میبینن یه دنیا اطلاعات داره که اکثرا از اون بی اطلاعند. متاسفانه بسیاری از لاستیک فروش های ما هم در این باره اطلاعاتی ندارند تا مردم را راهنمایی کنن.
لطفا اگر کسی میداند مرا راهنمایی کند: پژو 206 SD اتوماتیک من ،وقتی پس از چند روز توقف ،استارت میزنم ترمز نمیگیرد و بایستی چند بار ترمز کنم تا درست شود.
با تشکر
با سلام : من مدیر یکی نمایندگی های خودورهای تویوتادر ایران هستم . لطفاً صمیمانه ترین تشکرات بنده را برای درج این مطلب بپذیرید . درج چنین مطالبی میتواند کمک بسزایی در آشنایی کاربران با چنین مسایل فنی بنماید . اما در مطلب ذکر شده ذکر چند مطلب بسیار جدی که ما همه روزه با آن روبرو هستیم و ندانستن آن میتواند باعث بروز خطرات جدی جانی گردد از قلم افتاده است که خواهش میکنم به هر نحوی که صلاح میدانید آنرا منتشر بفرمایید :

مهمترین مشکل استفاده از ترمز ای بی اس ( یا ترمز ضد قفل یا (ABS: Anti-Lock Brakng System وجود یک باور غلط در جامعه است که بر اساس آن کاربران این ترمز بر این باورند که ترمز ای بی اس در شرایط بحرانی بهتر از ترمز معمولی از نظر شدت گیرایی ترمز عمل میکند و به قول برخی باصطلاح خودرو را میخکوب میکند ! این باور غلط بسیار خطرناک و حتی مرگبار است ! تعریف صحیح ترمز ای بی اس میتواند این باشد : نوعی از سیستم ترمز، که در شرایط ویژه فرمان پذیری خودرو را حفظ میکند و میتواند باعث فرار از صحنه تصادف احتمالی گردد اما این تعریف مطلقاً به این معنی نیست که خودرو بهتر ترمز میگیرد بلکه بر عکس خودرو به دلیل قطع و وصل شدن ترمز به تعداد 10 مرتبه در ثانیه عملاً کمتر ترمز میگیرد. بنابر این هنگام عملکرد ای بی اس راننده میبایستی فشار بیشتری بر پدال وارد آورد تا شرایط عادی گیرایش ترمز حفظ گردد .
نکته دیگری نیز که تذکر آن لازم است، این است که عملکرد ترمز در یک مکان بر حسب شرایط موجود ممکن است متفاوت باشد . با این توضیح که مثلاً اگر در مسیر ایاب و ذهاب روزانه ، در محلی یکسان همه روزه با سرعت 50 کیلومتر در ساعت رانندگی میکنیم و ای بی اس ترمز بر اثر ترمز گرفتن عمل نمیکند، ممکن است در یک روز بارانی با سرعتی کمتر از 50 کیلومتر هم این سیستم فعال گردد که مطلقاً دلیل بر ایراد سیستم ترمز نیست بلکه بر عکس به این معنی است که به دلیل لغزندگی سطح جاده ABS وارد عمل شده است.
بنابر این رانندگان محترمی که خودروشان دارای این سیستم ترمز است برای حفظ سلامتی و جان خود باید به نکات زیر توجه جدی داشته باشند.


با احترام
علیرضا نیک نفس:
1- داشتن ترمز ای بی است هرگز به معنی اینکه ترمز خودروشان معجزه میکند نیست و قرار نیست این ترمز خودروی شما را میخکوب کند !
2- ترمز ای بی اس هنگام عمل "صدایی شبیه ساییدن آهن به آهن دارد " ( تشبیه دوستمان بسیار عالی بود ) که دلیل آن همین قطع و وصل لنت به تعداد 10 بار در ثانیه است و همچنین معمولاً در غالب خودرو ها هنگام عمل پدال قدری پایینتر میرود .
 3- رانندگان عزیزی که از خودروهای دارای این سیستم استفاده میکنند باید حتماً در آرامش و در یک منطقه خلوت با سرعتی مطمئن ( حداکثر 60 کیلومتر) رانندگی کنند و با ترمز گیری شدید سیستم ای بی اس خودرو را آزمایش کنند تا بدانند عملکر این سیستم در شرایط خطر به چه شکل است و صدای ترمز ، پایین رفتن پدال و کاهش قدرت ترمز برای آنها عادی شده و احساس نگرانی نکنند و استرس وارده احتمالی بر آنها موجب بروز خطرات دیگر نگردد .

من با ماشین پراید با سرعت 120 و درحالی که نمی دونستم جاده خیس می باشد و چون جلوی من تونل با پیچ کمی هم داشت پا روی ترمز گذاشتم و کنترل از دستم در رفت و خدار رو شکر نه جلو و نه پشت درآن لحظه ماشین نبود و از مرگ حتمی نجات پیدا کردم از یک کارشناس میخوام بگه تو اون لحظه آدم چیکار باید بکنه متشکرم.؟
منبع : تابناک


لطفا اگر سوال یا نظری دارید حتما درج بفرمایید تا دیگران نیز از مطلب شما استفاده نمایند
با تشکر از همه عزیزان

www.abs-hisuperco.com

www.abs-hisuperco.ir

09119340210
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد